Pravidla pro podávání a vyřizování stížností
Stížnost je možné podat
- Písemně, ústně, poštou: Na adresu: Poradna a půjčovna PAPRSEK Lípová 364/2, 682 01 Vyškov Asociace PAPRSEK, Tyršova 29, 682 01 Vyškov
- E-mailem – pujcovna.vy@seznam.cz, paprsek.vy@seznam.cz
- Telefonicky – 515 531 354, 515 537 061, 739 598 764, 605 428 639,
724 993 367
- Zápisem do knihy přání, stížností, návrhů a připomínek – kniha je uložena v kanceláři poradny.
- Anonymně – do schránky ve vestibulu organizace
- Jakýmkoliv vyjádřením nespokojenosti u klientů neschopných běžné verbální komunikace
- Stížnost lze podat u jakéhokoliv pracovníka nebo je možné jít přímo za vedením.
- Uživatel si pro podání a vyřízení stížnosti může zvolit zástupce.
V případě nespokojenosti se může stěžovatel obrátit s podnětem na prošetření postupu při vyřizování stížnosti:
- na registrující orgán Krajský úřad JMK, odbor sociálních věcí,
Žerotínovo nám. 3/5,601 85 Brno, tel. 541 651 111, e-mail: posta@kr-jihomoravsky.cz
- na Městský úřad ve Vyškově, odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Masarykovo nám. 1, 682 01 Vyškov, Ing. Jana Martínková, tel.: 517 301 570, e-mail: j.martinkova@meuvyskov.cz
- u Veřejného ochránce práv ČR, Údolní 39, 602 00 Brno, tel.: 542 542 88, e-mail: podatelna@ochrance.cz
Vyřizování stížnosti
- Poskytovatel sociálních služeb je povinen se ke stížnosti vyjádřit do 28 dnů písemně, a to v případě, že bude na provozovně zanechán kontakt klienta.
- Pokud se stěžovatel nepodepíše (stížnost je anonymní), je pracoviště povinno jeho stížnost rovněž vyřídit, a to ve formě písemného záznamu o vyřízení stížnosti, který je součástí evidence.
- Anonymní stížnost, v případě, že je to vhodné, může být umístěna na nástěnce.
- Stížnosti vyřizuje statutární zástupce organizace Jaroslava Bednářová.
- Garant a supervizor Poradny a půjčovny PAPRSEK (v případě, že uživatel nebude spokojen s rozhodnutím statutárního zástupce).
Při řešení stížnosti uživatele, který má problémy s komunikací, je nabídnuta odpovídající pomoc (např. zprostředkování služeb tlumočníka znakového jazyka apod.) Všichni zaměstnanci jsou seznámeni s pravidly a postupem při vyřizování stížností. Stížnosti jsou využívány jako podněty pro zlepšení kvality sociální služby.
Uživatelé jsou o možnosti podání stížnosti informováni ve Smlouvě o poskytnuté sociální službě a na nástěnkách v čekárně Poradny a půjčovny, a to takovou formou, která je klientům dostatečně srozumitelná.
V čekárně poradny je k dispozici papír, psací potřeby a schránka, do které je také možno případné stížnosti vložit.